אילו צילומי שיניים צריך לעשות לפני גשר?

גשר בשיניים מתבצע רק אחרי אבחון יסודי ופגישה עם רופא שיניים מיומן. על מנת שהרופא יידע כיצד לבצע את הפעולה האורתודנטית ובאיזה שיטת טיפול להשתמש, יש צורך בסדרת צילומים. במאמר הבא נציג את הצילומים המבוצעים טרם הטיפול ונסביר איפה כדאי לעבור אותם

תהליך גשר בשיניים מתחיל עם בדיקה אורתודנטית. לאחר בדיקה שבה מחליטים על ביצוע גשר בשיניים, המטופל מופנה לרופא שיניים כדי שיבדוק את השיניים ובמידת הצורך גם את החניכיים. במקביל, כל מטופל נשלח אל מכון צילום כדי לבצע תיק אבחנתי.

התיק האבחנתי החיוני לצורך ביצוע של גשר בשיניים כולל צילומים פוטוגרפיים וצילומי רנטגן. ברוב המקרים, תיק צילומים שגרתי כולל את צילומי השיניים הבאים:

  • צילום פריאפיקלי – זהו צילום נקודתי שמשמש לשיקוף השיניים והחניכיים. בנוסף, הוא משקף את שורשי השן, העצם, הכותרת ומצב החניכיים ועוזר לאבחן דלקות בשקע ואורך השורש.
  • צילום פנורמי – צילום פנורמי מבוצע על כל חלל הפה והחניכיים. מטרתו לאפשר השוואה יעילה בין האזור שבו רוצים ליישר את השיניים לבין הלסת וכל יתר האלמנטים המרכזיים. הצילום הפנורמי אינו כואב והוא יכול לשמש גם לצרכי מעקב.
  • צילום צפלומטרי – זהו צילום שמתמקד בפרופיל של הגולגולת, הלסתות והשיניים. תפקידו של צילום צפלומטרי הוא להציג את סגר השיניים וכמובן גם את הפרופיל של הרקמות הרכות. הוא מבוצע באמצעות רנטגן ועם סנסור דיגיטלי, ללא הכנסת הציוד אל תוך הפה. סריקה חיצונית של 20 שניות אמורה להספיק על מנת לבצע צילום צפלומטרי והוא משמש לצורך הכנת תכנית טיפול ליישור השיניים.

צילומי אורתודנטיה לטיפול יישור שיניים

הגשר עצמו הוא למעשה שיאו של תהליך אבחנה יחסית ארוך. בראש ובראשונה, מטרת הצילומים היא לאפשר לרופא המטפל לדעת עם איזו בעיה בדיוק הוא מתמודד ומה המאפיינים שלה. בשלב הזה הבדיקה הגופנית אינה מספיקה, משום שכל רופא שיניים או אורתודנט רוצים לקבל כמה שיותר אינדיקציות מבוססות.

שנית, הצילומים עוזרים לבחור את שיטת הטיפול ואת סוג הגשר. לכל זה יש השפעה מהותית לא רק על התחושה של המטופל תוך כדי התהליך, אלא גם על התוצאות של גשר בשיניים ועל הסיכוי לכך שהן יהיו מדויקות וברמה גבוהה.

למאמר אודות צילומי אורתודנטיה >>

התהליך שבסיומו השיניים שלך יהיו ישרות ואסתטיות צריך להתחיל עם המומחים של סיטי הדמיה דנטלית. אנו נבצע עבורך את הצילומים הנדרשים ובמידת הצורך גם הדמיה מדויקת, על מנת שהטיפול יימשך כמה שפחות זמן והתוצאות יהיו כמה שיותר טובות.

רוצה לתאם תור לצילומי שיניים? חשוב לך להתייעץ עם בעלי מקצוע שיש להם ניסיון משמעותי בתחום של הדמיות דנטאליות? כל שנותר הוא להשאיר פרטים באתר הרשמי שלנו.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן