צילום כף יד

על-פי צילום כף יד ניתן לאבחן את גדילת העצמות של המטופל – בעיקר כחלק משיקול לתחילת טיפול ליישור שיניים או בדיקת בעיות בגדילה והתפתחות.

צילום כף יד

צילום שורש כף היד

יש מטרות שונות לביצוע צילום של כף היד. בין היתר יופנה מטופל לביצוע צילום עבור המצבים הבאים:

פגיעה בעצם – במקרה בו אדם נחבל, נפל או נפגע בתאונה ונוצר נזק בעצם באזור כף היד או שורש כף היד, הוא יופנה לביצוע צילום רנטגן כדי לבדוק את מצב העצמות ואת אזור הפגיעה. בעזרת צילום רנטגן ניתן לאבחן שבר, לזהות את המיקום המדויק ואת חומרתו. בהתאם לנתונים הללו יותאם הטיפול המומלץ.

תהליך החלמה – כדי לעקוב אחרי תהליך החלמה של שבר בעצמות מבצעים מעקב בעזרת צילומי רנטגן. הצילומים מציגים את מצב העצם ואת קצב האיחוי של העצמות. כך ניתן לקבוע האם כף היד עדיין זקוקה לקיבוע וכדומה.

קבלת החלטה לגבי ניתוח – כדי לקבל החלטה ביחס לביצוע ניתוח לקיבוע שבר, להחלפת מפרק או כל טיפול נדרש בעצמות מבצעים צילומי רנטגן. הצילומים מציגים את מצב העצמות ובהתאם לכך מתקבלת ההחלטה.

דלקות וזיהומים – גם במקרה בו נוצרים זיהומים או דלקות בעצמות נעזרים בצילומי רנטגן לצורך אבחון וזיהוי המצב. כך ניתן לקבוע האם מתפתחת דלקת בכף היד או בשורש כף היד.

חיזוי גובה – העצמות שלנו מספרות על ההתפתחות ועל הגובה הנצפה שאליו נגיע בתהליך ההתפתחות והצמיחה שלנו. בדיקת חיזוי גובה לפי צילום כף יד תתבצע לפני טיפול יישור שיניים במטרה לקבוע האם שלב ההתפתחות של המטופל מתאים לביצוע הטיפול האורתודנטי. כמו כן מבצעים צילום רנטגן כף יד כדי להעריך את הצמיחה של הילד / הנער ולהתאים לו טיפול מעודד צמיחה במידת הצורך. עצמות כף היד מאפשרות לנו לשער את גיל העצמות ובהתאם לכך את צפי הגובה של הנבדק.

צילום רנטגן כף היד

רופא השיניים נעזר בצילומים הללו המתבצעים דרך שירותי המכון, כאשר החידוש המשמעותי בתחום נובע ממכשור מתקדם המאפשר להפחית באופן משמעותי את היקף הקרינה בזמן הצילום כמו גם במהירות. מדובר בקדמה טכנולוגית פורצת דרך המאפשרת לציבור רופאי השיניים ואורתודנטים בפרט לספק מערך טיפול מתקדם ואפקטיבי. 

מאז נכנס המכשור המתקדם לשימוש ניתן לומר בבטחה כי בחסות הקדמה הטכנולוגית אותה מעניק מכון סיטי הדמיה דנטלית מהווה את הדרך הטובה ביותר ליצור בעבור מטופלים כמו גם רופאים יכולת לקבוע תוכנית טיפול המבוססת על כלי אבחוני מהמעלה הראשונה. 

מכשיר זה פולט כאמור רמות נמוכות מאוד של קרינה וכן מאפשר לבצע הליכים רפואיים נוספים מעבר לתהליך של יישור שיניים, כל זאת בצילום מהיר ואיכותי אותו אפשר להדפיס מיד לאחר מכן ובהתאם לכך ליצור תוכנית פרטנית לטובת יישור שיניים שצריכה לקחת בחשבון את גדילת העצמות של המטופל.

צילום רנטגן כף היד

כיצד מבצעים צילום כף יד?

צילום שורש כף היד מתבצע על ידי טכנאי רנטגן. הלה ממקם על שולחן הבדיקה את הנבדק בהתאם לזווית הרצויה ולצילום הנחוץ. הוא ממקם קלטת דיגיטלית או סרט רנטגן מתחת לשולחן, באזור אותו יש לצלם. במהלך הצילום אין להזיז את הגוף, זאת כדי לאפשר יצירת תמונה ברורה של האזור הנדגם. לרוב מבצעים צילום של האיבר הרצוי מזוויות שונות כדי לקבל תמונה מלאה על העצמות. הצילום לוקח בין חמש לעשר דקות, את התוצאות רואה הרופא המטפל באופן מידי. במידה ומבצעים את הצילומים במכון חיצוני יש לקבל את הצילומים בדיסק או באמצעות גישה לממשק בו יוצגו הצילומים שבוצעו.

צילום כף היד בסיטי הדמיה דנטלית

מכון סיטי הדמיה דנטלית מתמחה בביצוע של צילומי כף יד באמצעות מכשור מתקדם המפוקח ע"י משרד הבריאות. כמכון שחרט על דגלו את איכות השירות, אנו מספקים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שנועדו לאפשר לציבור רופאי השיניים לבצע פעולות אורתודנטיות ברמת מקצועיות גבוהה, כל זאת בזכות שימוש במכשיר צילום CT מהדור החדש אשר נבדק ונמצא ככלי אבחוני מהמעלה הראשונה. 

המכשור המתקדם המצוי בידנו מבטיח כי האבחון כמו גם קביעת תוכנית טיפול לטובת יישור שיניים כמו גם הליכים רפואיים נוספים יתבצעו על הצד הטוב ביותר ותוך שימת דגש על הטמעה של טכנולוגיה שבמסגרתה אפשר לבצע את הצילום בפעם אחת ובמהירות.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן