צילום שיניים פנורמי

צילום שיניים פנורמי

צילום פנורמי דיגיטלי

צילום פנורמי דיגיטלי הינו צילום המתבצע באופן קבוע במרפאות שיניים, כחלק מיצירה של תוכנית טיפול פרטנית שנועדה לספק לרופא את תמונת המצב העדכנית לגבי מצב השיניים, כמו גם הלסת. אם עד לפני מספר שנים צילום כזה נעשה בדרך כלל באיכות ירודה, כיום באמצעות חידושים טכנולוגיים פורצי דרך ניתן לבצע את הצילום בפעם אחת, ועם שימת דגש על קבלת תמונה ממוחשבת המודפסת בשחור לבן, ללא צורך בחומרי פיתוח ואפילו ללא מגע יד אדם.

למה משמש צילום שיניים פנורמי?

צילום פנורמי משמש לטובת התקנה של שתלים כמו גם תותבות, איתור של שיניים כלואות, הכנה לעקירות כמו גם גידולים באזור הפה והלסת. לעומת מכשירי רטנגן אחרים, המכון שלנו מתמחה בצילום דיגיטלי המתבצע תוך שימת דגש על מינימום של קרינה וכן על מהירות הדפסה מהטובות בארץ. בחסות הטכנולוגיה וכן ידע רב אותו צברנו אנו מצליחים לספק לכל רופא שיניים כלי טיפולי ואבחנתי מהמעלה הראשונה, כחלק מסטנדרט רפואי שמבוסס ברובו על שימוש באמצעים כמו צילום אותו נדרש לבצע לפני תחילת כל טיפול שיניים. החשש של מטופלים רבים נובע מרמת קרינה חזקה של מכשור מסוג זה, אולם ניתן בהחלט לומר כי מדובר במכשיר מתקדם ובעל איכויות גבוהות מאוד שמגיעות לידי ביטוי הן ברמת הקרינה הנמוכה והן במהירות שבמסגרתה ניתן לספק לכל מטופל תוכנית טיפול מדויקת – החל מהשתלת שיניים ועד עקירות.

צילום נשך צילום לסת

מה חשוב לדעת על צילום פנורמי דיגיטלי?

צילום פנורמי, מתבצע בפעם אחת בלבד, ללא צורך בסבבים נוספים אלא כן נקבע כך. הצילום עצמו מתבצע באמצעות מכונה משוכללת הפועלת בצורה עצמאית לחלוטין וללא מגע יד אדם, כאשר כל אזור הפה והלסת מצולם ממספר זוויות שונות. בפרק זמן של מספר דקות בודדות אפשר לקבל העתק של הצילום כמו גם לשמור אותו בקובץ ממוחשב. מאחר ומדובר בצילום שבו נעזרים לטובת קביעת תוכנית הטיפול, ניתן בהחלט לומר כי הקדמה הטכנולוגית לצד רמת הדיוק הגבוהה היא זו שהופכת את הצילום הפנורמי לחלק בלתי נפרד מתמהיל הטיפול אותו מעניקים רופאי השיניים לציבור המטופלים.

צילום פנורמי של השיניים נעשה באמצעות מכונה המיועדת במיוחד למטרה זו. האדם עומד או יושב מול המכונה, מניח את סנטרו על משענת כדי לשמור על הראש יציב. לאחר מכן, מכשיר הרנטגן מסתובב סביב ראשו של האדם, ומצלם תמונות של כל הפה בתנועה גורפת אחת. שלא כמו צילומי רנטגן דנטליים מסורתיים, שבהם הסרט או החיישן ממוקמים בתוך פיו של האדם, הטכניקה הפנורמית היא חיצונית לחלוטין.

למה מבצעים את התהליך של צילום פנורמי לשיניים?

צילום פנורמי של השיניים נעשה באמצעות מכונה המיועדת במיוחד למטרה זו. האדם עומד או יושב מול המכונה, מניח את סנטרו על משענת כדי לשמור על הראש יציב. לאחר מכן, מכשיר הרנטגן מסתובב סביב ראשו של האדם, ומצלם תמונות של כל הפה בתנועה גורפת אחת. שלא כמו צילומי רנטגן דנטליים מסורתיים, שבהם הסרט או החיישן ממוקמים בתוך פיו של האדם, הטכניקה הפנורמית היא חיצונית לחלוטין.

ישנן מספר סיבות לכך שרופא שיניים עשוי לבקש תמונה פנורמית:

1. הערכה: זוהי דרך מצוינת עבור רופאי שיניים לקבל מבט מקיף על השיניים של האדם, הן מעל ומתחת לקו החניכיים.

2. זיהוי: תמונות פנורמיות יכולות לחשוף בעיות כמו שיניים מושפעות, מומים בעצמות, ציסטות, גידולים, זיהומים ושברים.

3. תכנון: לפני הליכים כמו פלטה, שתלים או עקירות, צילום שיניים פנורמי יכול לספק מפה ברורה לרופא השיניים.

מה היתרונות של צילום פנורמי לשיניים?

לא בכל מעבדה משתמשים באותו ציוד על מנת לבצע צילום פנורמי לשיניים. עם זאת, מאוד חשוב לבחור מעבדת צילום מקצועית. הסיבה לכך היא שאם עושים את זה נכון, ישנם מספר יתרונות לצילום פנורמי:

· תצוגה מקיפה: הצילום מציע תצוגה רחבה של השיניים, הלסתות והמבנים שמסביב בתמונה אחת.

· פחות קרינה: בדרך כלל, החשיפה לקרינה מצילום רנטגן פנורמי קטנה מזו של צילומי רנטגן דנטליים בודדים.

· נוחות: מכיוון שאין צורך למקם סרט או חיישן בתוך הפה, רבים מוצאים את התהליך נוח יותר.

· מהירות: התמונה כולה נקלטת במהירות, לרוב תוך פחות מדקה

עבור מי אפשר לבצע צילום פנורמי לשיניים?

כמעט כל אחד יכול לצלם תמונה פנורמית של השיניים שלו אחרי הפניה מרופא שיניים. זה שימושי במיוחד עבור:

· ילדים: לעקוב אחר התפתחות השיניים הבוגרות שלהם.

· מבוגרים: לאיתור שיני בינה מושפעות, בעיות בלסת או לתכנון טיפולי יישור שיניים.

· קשישים: לבדיקת תקינות עצם הלסת ומיקומם של שתלים דנטליים כלשהם.

מכון סיטי הדמיה דנטלית נחשב לאחד המכונים המובילים בישראל, ולא בכדי. המכון מספק שירותי צילום שיניים פנורמי דיגיטלי המתבצעים באמצעות מכשור מתקדם שאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות וזכה לשבחים מצד רופאי שיניים בזכות המהירות והאיכות המצוינת. המכשיר בו אנו מחזיקים מבטיח מינימום של קרינה אבל גם מקסימום של תוצאה ועל כן מדובר בפתרון טכנולוגי יוצא דופן שמאפשר לציבור הרופאים לקבל אבחנה תלת-ממדית מדויקת של מבנה הלסת ופרקי הלסת באופן מהיר ובאיכות הדפסה בשחור לבן שאיתה ניתן להתחיל ולבנות מערך מסודר של תוכנית טיפול המותאמת לצרכים של המטופל אך גם לוקחת בחשבון את המצב הנוכחי של הפה והלסת.

צילום שיניים פנורמי משמש לטובת התקנה של שתלים כמו גם תותבות, איתור של שיניים כלואות, הכנה לעקירות כמו גם גידולים באזור הפה והלסת.

לא, הקרינה מצילום רנטגן פנורמי בדרך כלל נמוכה מזו של צילומי רנטגן דנטליים בודדים.

צילום סטטוס של שיניים נקרא גם צילום פריאפיקלי והוא משמש לשיקוף מצב של השן מהשורש ועד הכותרת, כולל מצב העצם והחניכיים. לעומת צילום שיניים פנורמי שמתמקד יותר לפני התקנה של שתלים כמו גם תותבות, איתור של שיניים כלואות, הכנה לעקירות כמו גם גידולים באזור הפה והלסת.

כן, זה משמש לעתים קרובות כדי לעקוב אחר התפתחות השיניים הבוגרות שלהם.

סקירה כללית זו מספקת תמונת מצב לעולם של צילום שיניים פנורמי, ומציגה את המשמעות והיתרונות שלו בתחום בריאות הפה. הוא משמש ככלי חיוני לאנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים ומציע שקט נפשי לאנשים לגבי רווחתם הדנטלית.

כן, ניתן לבצע צילום פנורמי בזמן הריון, משבוע 16 והילך.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן