צילום לסת

צילום לסת

צילום פרקי לסת

צילום פרקי לסת מתבצע באמצעות מכונת CT מתקדמת המאפשרת לקבל תמונה מדויקת בנוגע לזיהוי של מצבי מחלה באזור הלסת. מדובר בצילום בטוח שנועד לסייע למטופלים אשר סובלים מכאבים באזור הלסת. הפרעות במערכת הלעיסה עלולות לנבוע משלושה גורמים: בעיות בשרירי הלעיסה, בעיות מפרקיות או בעיות בשיניים. 

חשוב לציין הפרעות בתפקוד מפרקי הלסת הן בעיות נפוצות אך הן פתירות באמצעות טיפול שמרני המתבצע ע"י רופא שיניים מומחה, וזאת במידה ואכן נמצא כי הכאבים בלסת נגרמים בעקבות בעיות בשיניים. בעיות אלו גורמות לכאבים חזקים כמו גם מקשים לא פעם על היכולת לתפקד באופן נורמטיבי. 

החדשות הטובות הן שבאמצעות אבחון מוקדם כמו גם ביצוע של צילום CT לפרקי לסת ניתן לבנות תוכנית טיפול מתקדמת המאפשרת לטפל באופן נקודתי ובכך ליצור שיפור ממשי הן בתחושה והן ביכולת לעצור בזמן תהליכים שעלולים להוביל לקליקים או נעילת לסתות – מצב נפוץ שמתרחש כאמור בעקבות בעיות רפואיות כמו גם בעיות במרחב של הלסת וחלל הפה.

מתי עושים צילום לסת ?

צילום רנטגן של הלסת עשוי להילקח מכמה סיבות. אסתטיות, בריאותיות ולצורך אבחון. לדוגמא פעמים רבות משתמשים בצילומי לסת למטרות הבאות:

  • כדי לבדוק בעיות שיניים: צילום רנטגן יכול לעזור לרופא שיניים לאבחן בעיות שיניים כמו חורים בשיניים, שיניים פגועות ומחלות חניכיים שמשפיעות גם על בריאות הלסת והפה.
  • כדי להעריך פגיעה בפנים: צילום רנטגן יכול לעזור לרופא להעריך פגיעה בפנים, כגון לסת שבורה, ולקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר.
  • להערכת התפתחות הלסת: ניתן לבצע צילום רנטגן כדי להעריך את התפתחות הלסת בילדים, במיוחד במקרים בהם יש חששות לגבי יישור השיניים.
  • לתכנון טיפול יישור שיניים: ניתן לבצע צילום רנטגן כדי לעזור לאורתודנט לתכנן סד או טיפול אורתודונטי אחר.
  • להערכת נוכחותם של גידולים או ציסטות: צילום רנטגן יכול לסייע בזיהוי נוכחות של גידולים או ציסטות בלסת או באזורים שמסביב.

צילום פרקי לסת, כל מה שרציתם לדעת!

צילום מסוג זה מתבצע כאמור באמצעות מכונת CT המאפשר להציג חתכי רוחב דקים המעובדים לכדי תמונת תלת מימד אשר משקפת בצורה מלאה ומדויקת את אזור הלסת. מדובר בצילום קצר המתבצע למשך שניות ספורות ולאחריו מתקבלת התמונה, באיכות מצוינת. הצילום מתבצע בשני מצבים – כאשר הלסת פתוחה וכאשר הלסת סגורה, כחלק מבנייה של תוכנית טיפול פרטנית הנועדה לפתור מצבים של כאבים באזור הלסת או קליקים. מדובר במצבים נפוצים שמתרחשים הן אצל מבוגרים והן אצל בני נוער וילדים והם גורמים לכאבים קשים שמשפיעים מאוד על איכות החיים. חשוב להבין כי האבחון המתבצע ע"י בדיקה זו הינו חיוני לטובת קביעת תוכנית טיפול המבוססת על מהדמיה מפורטת אותה ניתן לקבל בפרק זמן קצר של מספר דקות, כל זאת ברמת קרינה נמוכה ביותר וכן שימוש באמצעים טכנולוגיים שבמסגרתם רופא השיניים כמו גם רופאים מומחים ללסת נעזרים בצילום זה באופן קבוע כחלק משגרת הטיפולים במטופלים המדווחים על כאבים באזור.

מכון סיטי הדמיה דנטלית הוא מכון הפועל מזה שנים רבות בתחום צילומי ה-CT ומעניק שירות למיטב הרופאים כמו גם מוסדות רפואיים מובילים. המכון עובד בהסדר עם חברות הביטוח הראל, איילון, מנורה, כלל הפניקס ודקלה וכן מקפיד על סטנדרט שירות מהגבוהים בארץ. המכשור המתקדם בו מחזיק המכון אושר לשימוש ע"י משרד הבריאות וכן מפוקח על ידו וזאת מתוך מטרה לספק לציבור הרופאים כמו גם מטופלים יכולת להבטיח כי הצילום מתבצע תחת סטנדרטים גבוהים.

צילום לסת
צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן