כל כמה זמן צריך לעשות צילומי שיניים

כל כמה זמן צריך לעשות צילומי שיניים?

מצב הפה, המלצת הרופא ופרמטרים נוספים משפיעים על התדירות המתאימה עבור סוגים שונים של צילומי שיניים. במאמר הבא נסביר איך מבצעים צילום מן הסוג הזה ולמה מאוד חשוב להגיע אל סיטי הדמיה דנטלית כדי ליהנות מהטכנולוגיה החדשה, האמינה והבטוחה ביותר

צילומי שיניים צריך לבצע בתדירות המומלצת על ידי רופאי שיניים ובעלי מקצוע. עם זאת, הרבה תלוי גם בסוג בעיות השיניים שמהן המטופל סובל. אם לדוגמא מדובר על חלל פה שבו נטייה לעששת, ההמלצה היא לבצע צילומי נשך כל חצי שנה. לשם השוואה, בפה עם נטייה פחותה לבעיות דנטאליות מן הסוג הזה אפשר להסתפק בביצוע צילומי נשך אחת לשנה בלבד.

צילומי סטטוס או צילום פנורמי מבצעים לפי הצורך או פעם ב-3 שנים, בהתאם למטופל או לפי המלצות הרופא המלווה. לרוב, משלבים את הצילומים בתכנון מהלך טיפול בבעיות שונות ועל פי בקשה ספציפית. בכל מקרה, לא כדאי לעשות צילומי שיניים בלי הפניית רופא ומאוד חשוב לבחור נכון את המכון שבו עוברים את התהליך.

למה צריך לעשות צילומי שיניים?

הדמיה וצילום שיניים הם כלים חשובים המשמשים את רופאי השיניים לאבחון וטיפול בבעיות בריאות הפה שונות. תמונות אלו מספקות מידע מפורט על השיניים, החניכיים, הלסת ומבני הפה האחרים של המטופל, ומסייעות לרופאי שיניים לזהות בעיות בשלב מוקדם ולפתח תוכניות טיפול יעילות.

המקרה הפרטני קובע את תדירות צילומי השיניים גם אם מרגישים בריאים. עבור בדיקות סדירות, צילום שיניים עשוי להתבצע כל 6-12 חודשים, אך עבור מטופלים עם בעיות בריאות הפה מתמשכות, ייתכן שיהיה צורך בצילומים תכופים יותר.

מה ההבדל בין סוגים שונים של צילומי שיניים?

ישנם שני סוגים עיקריים של צילומי שיניים: תמונות סטטוס ותמונות פנורמיות. תמונות סטטוס הן תמונות בודדות של שן או אזור ספציפי בפה, בעוד שתמונות פנורמיות מספקות תצוגה מלאה של כל הפה. שני סוגי התמונות שימושיים בדרכים שונות, ורופא שיניים עשוי לבחור לצלם את אחד מהם או את שניהם בהתאם לצרכי המטופל.

איך ואיפה מבצעים צילומי שיניים?

אחד היתרונות הגדולים ביותר של צילום שיניים בסטודיו לצילום שיש בו מכשור חדיש הוא החשיפה המופחתת לקרינה. הרבה מכונות רנטגן דנטליות ישנות יותר פולטות רמות גבוהות יותר של קרינה, מה שעלול להדאיג את המטופלים. ציוד מודרני, לעומת זאת, משתמש בדרך כלל ברמות נמוכות יותר של קרינה, מה שהופך אותו לאופציה בטוחה יותר. בנוסף, סטודיו לצילום שיש בו ציוד מגן כגון סינרי עופרת, יכול גם למזער את חשיפת המטופל לקרינה.

קשה לתאר את תחום רפואת השיניים בלי צילומים. הדמיה וצילום שיניים הם כלים חשובים המשמשים את רופאי השיניים לאבחון וטיפול בבעיות בריאות הפה. תדירות הצילומים הדרושים עשויה להשתנות, ומומלץ לא לבצע צילומי שיניים ללא הפניית רופא. צילום בסטודיו לצילום עם ציוד וציוד מיגון חדיש יכול למזער את החשיפה לקרינה ולספק תמונות באיכות טובה יותר לאבחון ולטיפול.

למה כדאי לעשות צילומי שיניים אצלנו?

סיטי הדמיה דנטלית גאה להעמיד לרשות קהל המטופלים שלה ציוד חדיש עם קרינה מינימאלית. מלבד ציוד מגן מסוג ווסט עפר, אנו יודעים כיצד לתכנן את הצילום כך שהוא יפלוט מינימום קרינה ויהיה יעיל בצורה מקסימאלית. בזכות ניסיון של שנים רבות ושילוב בין ציוד מתקדם ויחס אישי, אנו זוכים להמלצות גם מהמטופלים וגם מרופאי השיניים. מוזמנים לראות את כל השירותים שאנחנו מציעים במכון צילום השיניים שלנו, בעמוד שירותי המכון .

רוצה לתאם ביקור? אפשר להשאיר פרטים באתר הרשמי של סיטי הדמיה דנטלית.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן