מה ההבדל בין סטטוס ופנורמי

מה ההבדל בין צילום סטטוס לפנורמי?

סוג הצילוםאיך נעשה הצילוםמתי מבצעים את הצילום
צילום סטטוסצילום סטטוס מורכב מ14 ועד 20 צילומים קטנים המבוצעים על ידי מכונה מתקדמת שאיננה פולטת קרינה ברמה גבוהה.בדרך כלל צילום סטטוס נעשה כדי לאבחן דלקות בשורש, מצב חניכיים ולאתר בעיות נוספות בחלל הפה. רמת הדיוק הגבוהה מאפשרת לבנות תוכנית טיפול.
צילום פנורמיצילום פנורמי נעשה כחלק מיצירה של תוכנית טיפול שמספקת לרופא תמונת המצב עדכנית לגבי מצב השיניים והלסת.צילום פנורמי משמש לטובת התקנה של שתלים כמו גם תותבות, איתור של שיניים כלואות, הכנה לעקירות כמו גם גידולים באזור הפה והלסת.

צילומי שיניים דיגיטליים

ענף רפואת השיניים נמצא במגמת שינוי, לא מעט בזכות הטמעה של אמצעים דיגיטליים אשר מאפשרים לקבל תמונת מצב מדויקת בנוגע למצבו של המטופל. מאחר ורופא השיניים אינו יכול לבצע בדיקה מעמיקה רק על בסיס בדיקה ראשונית, נדרש לבצע צילום מלא של הפנים וכן השיניים והלסת.

את הצילומים הללו ניתן כיום לבצע באמצעות מכשור מתקדם המאפשר לקבל תמונת מצב מדויקת במסגרת של צילום דיגיטלי. צילום זה נחשב לכלי אבחוני וטיפולי מהמעלה הראשונה, ועדות לכך אפשר למצוא בשיפור משמעותי של תמהיל הטיפול אותו מעניקים רופאי השיניים מאז שהטכנולוגיה הזו נכנסה לשימוש.

בעבור קהילת הרופאים, מדובר בבשורה של ממש אבל גם בעבור מטופלים חשוב לדעת כי מדובר בצילומים המסייעים לטובת קביעת תוכנית טיפול מדויקת, בייחוד בתחום מורכב כמו תחום האורתודנטיה הדורש רמת דיוק יוצאת דופן כמו גם בחינת מצב השיניים והלסת ככל שהטיפולים מתקדמים.

כל מה שחששתם לשאול

בעולם רפואת השיניים נהוג לחשוב כי הצילומים אותם מבצעים כוללים בין היתר חשיפה מוגברת לקרינה. החדשות הטובות הן שבאמצעות הציוד המתקדם בו המכון מחזיק, ניתן להפחית באופן ממשי את היקף הקרינה וזאת בשל אמצעים טכנולוגיים המאפשרים לבצע את פעולת הצילום בפעם אחת וללא מגע יד אדם. זאת ועוד, מחקרים שנערכו בתחום מצאו כי צילומים דיגיטליים בעבור פנים ושיניים אינם חושפים את המטופלים לקרינה מסוכנת, וזאת בשל אמצעים טכנולוגיים שהוטמעו במכשור. מדובר בכלי אבחנתי וטיפולי מהמעלה הראשונה אשר מהווה חלק בלתי נפרד מקביעת תוכנית אופרטיבית המאפשרת לקבל החלטות בנוגע לתהליך של יישור שיניים אורתודנטי, אך לא רק. קבלת הנתונים כפי שהם משתקפים בצילומים האיכותיים והדיגיטליים היא זו שהופכת את העבודה של רופאי השיניים למדויקת יותר, כאשר מי שמרוויח מכך הוא ציבור המטופלים שמקבל גם טיפול טוב יותר אבל גם יכולת להתוות תוכנית המתבצעת בשקיפות מלאה לכל אורך הדרך.

מכון סיטי הדמיה דנטלית מתמחה במתן שירות של צילומי שיניים ופנים בעבור ציבור רופאי השיניים בישראל. המכון פועל במסגרת רישיון אותו קיבל ממשרד הבריאות וכן מקפיד על סטנדרט שירות יוצא דופן, החל משימוש במכשור מתקדם כמו צילום דיגיטלי פנורמי המספק המחשה ויזואלית של מצב הפה למטופל וכן יכולת להשוות בין המצב הראשוני של הפה והלסת לבין התקדמות הטיפול. כלי עזר זה הפך לחיוני בעולם רפואת השיניים ועל כן באמצעות יצירת קשר תוכלו גם אתם להתקדם לעבר עידן טכנולוגי פורץ דרך בעולם האורתודנטיה.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן