צילום שיניים לילדים

צילום שיניים לילדים

צילומי שיניים לילדים יכולים להיות חיוניים כדי לזהות את הבעיה החבויה מתחת לפני השטח של אמייל השיניים ומתחת לקו החניכיים. אבל להורים רבים יש חששות אם הם בטוחים עבור ילדיהם. החדשות הטובות הן שעם הטכנולוגיה המודרנית ובמרפאות מומחים כגון מכון צילומי השיניים של סיטי הדמיה דנלטית,  צילומי שיניים דנטליים בטוחים יותר מאי פעם בזכות  מכשירים עם רמת קרינה נמוכה במיוחד. כיום המכשירים בטוחים יותר מכיוון שהם פולטים כ-80 אחוז פחות קרינה מקרני רנטגן שהיו בשימוש בעבר. למעשה, רמת הקרינה ממערכת של קרני רנטגן דיגיטליות נמוכה מרמת הקרינה שאנו נחשפים אליה באופן טבעי במהלך יום אחד. 

המונח צילום רנטגן מתייחס לקרינה אלקטרומגנטית בלתי נראית שיכולה לחדור לרקמה אנושית. כמות הקרינה (אנרגיה) שנספגת תלויה בצפיפות הרקמה .כאשר מחליטים אם צילומי רנטגן דנטליים נחוצים עבור ילדכם, רופא שיניים מנוסה תמיד ישקול סיכונים מול יתרונות, בהתבסס על הנסיבות האישיות של הילד. לדוגמא צילומי נשך הם בטוחים במיוחד, ויכולים לעזור במציאת עששת אצל ילדים.

צעירים רגישים יותר לקרינה ממבוגרים, לאנשי מקצוע בתחום הבריאות, לרבות רופאי שיניים,  עובדים עם מינון קרינה – נמוך ככל שניתן להשיגו באופן סביר – וברפואת שיניים מודרנית, טכנולוגיית וטכניקות רנטגן דיגיטליות מאפשרות אספקת רמות קרינה נמוכות במיוחד.רופאי שיניים מיומנים פועלים לפי הנחיות איגוד השיניים, עושים שימוש בצילומי רנטגן רק לאחר בדיקה קלינית של המטופל וסקירה של ההיסטוריה הרפואית שלו, כולל שימוש קודם ושל צילומי רנטגן.

היתרונות של צילומי רנטגן דנטליים לילדים

בעוד שצילומי רנטגן הם אבחנתיים באופיים, הם גם אמצעי מניעה, שעוזרים לזהות בעיות בפה של ילדכם לפני שהן הופכות לבעיה גדולה. בדיקה של שיניים של ילדכם ללא צילום רנטגן עשויה שלא לחשוף בעיות פוטנציאליות רבות ברקמות הסובבות, כולל כתמי ריקבון קטנים מתחת לסתימות, זיהום בעצמות, מורסות וגידולים.

צילומי רנטגן הכרחיים בזיהוי בעיות כמו בעיות בלסת ושורש השיניים, ומחלות חניכיים כולל דלקות חניכיים. גילוי בעיות אלו בשלב מוקדם חיוני לתכנית טיפול יעילה. ללא צילומי רנטגן, בעיות שאינן ניכרות בבירור עלולות להישאר ללא אבחנה, וכתוצאה מכך להוביל להחמרה, אפילו עד כדי איום על בריאותו הכללית של ילדך.

סוגים שונים של צילומי רנטגן

צילומי רנטגן תוך אורלי – הצורה הנפוצה ביותר של רדיוגרפיה דנטלית – מייצרים תמונות מתוך הפה. מציגים פרטים מדויקים של שיניים ועצמות תומכות, ומאפשרים לרופא השיניים להעריך את התפתחות השיניים ובריאות השורשים, לזהות חורים ועוד.

צילומי רנטגן חוץ-אורליים – הנלקחים מחוץ לפה, מתרכזים בעצמות הגדולות יותר בראש, במיוחד בלסת התחתונה והעליונה. תמונות אלו עוזרות לרופא השיניים של ילדך לעקוב אחר מצב מפרק הלסת ולזהות בעיות כגון שיניים פגועות.

שימוש אופייני בקרני רנטגן דנטליות לילדים הוא יצירת צילומי רנטגן נשיכה.הם חשובים לאין ערוך בזיהוי עששת בין השיניים האחוריות, שבהן חורים לעתים קרובות אינם ניכרים מיד. צילומי רנטגן נשיכה הם בטוחים ביותר, וחושפים את הילד לקרינה פחותה ממה שהוא מקבל מדי יום ממקורות רקע טבעיים בסביבה.

רדיוגרפיה פנורמית מאפשרת לרופא השיניים של ילדכם לקבל תמונה כוללת של כל הפה בתמונה אחת. צילומי רנטגן פנורמיים מציגים לא רק את מצב השיניים – אלא גם את מצב הלסת העליונה והתחתונה והרקמות והמבנים שמסביב. הם משמשים לסקירה כללית של שיניים ועצם תומכת, ולהערכת שיני בינה בפרט.

צילומי רנטגן אורתודונטיים מציגות צד שלם של ראשו של ילדכם. מכיוון שהשיניים נראות באותה תמונה כמו הראש והלסת, תמונות אלו יכולות להיות הכרחיות בתכנון טיפולי יישור שיניים לתיקון שיניים עקומות.

קרני רנטגן של קון קרן טומוגרפיה ממוחשבת (CBCT) מספקות תצוגה תלת מימדית של הפה של ילדך כאשר רופא השיניים צריך לאמוד את המרווח וההתפתחות של השיניים.

לסיכום

לקרני רנטגן תפקיד מכריע באבחון של בעיות שיניים וחניכיים, מה שמאפשר פעולה וטיפול מתאימות (כגון הצורך בעקירת שן) לפני שהבעיה תחמיר. המידע המסופק על ידי צילום רנטגן דנטלי יוביל ליתרונות בריאותיים ארוכי טווח עבור ילדכם שעולים בהרבה על הסיכונים של ההליך.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן