צילום שן כלואה

צילום שן כלואה

הדרך היחידה להבין מה המצב האמיתי של השן הכלואה ואיך הכי נכון לשקם או לטפל בה היא באמצעות צילום אמין. במאמר הבא נסביר איך מבצעים צילום, כיצד מזהים את התסמינים לשן כלואה ולאיזה מעבדה פונים על מנת לרכז את כל הצילומים החשובים תחת קורת גג אחת

חלק גדול מבעיות השיניים לא ניתנות לזיהוי בצורה של בדיקה גופנית בלבד. על מנת לחשוף את הבעיה, צריך להשתמש בצילומי שיניים. יתרה על כך, את סוג הצילום מתאימים לסוג התלונות שמשמיע המטופל.

זו הסיבה שבגללה חשוב להכיר את ההבדלים בין תסמינים שונים המעידים על בעיות שיניים ואת האופן שבו מבצעים את הצילום. לאחר מכן, ניתן להיעזר במידע הזה על מנת לבחור נכון מכון צילום שיניים שמציע את כל צילומי השיניים הרלוונטיים.

שיניים כלואות

שן כלואה היא שן שלא בקעה אל חלל הפה. זה עלול להתרחש בגלל הימצאות השן בעמדה מסוימת שמונעת ממנה להמשיך לבקוע, או בכלל כיוון לא תקין של הגדילה עצמה. שן כלואה גם עלולה להופיע את ילדים ומבוגרים בגילאים שונים, אך אצל ילדים בדרך כלל קל יותר לזהות אותה: אם השיניים הקדמיות לא בוקעות עד גיל 9 ואם הניבים לא בוקעים עד גיל 14, הן נחשבות שיניים כלואות.

היעדר טיפול בשיניים כלואות עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים. ברוב המקרים, הנזקים הם לשיניים הסמוכות. במקרים אחרים, ניתן יהיה לזהות את הנזק בגלל דלקות ברקמות החניכיים עצמן.

תסמינים של שן בינה כלואה

יש תסמינים שונים המעידים על הצורך לבצע צילומי שיניים ולפנות לטיפול על רקע חשד לשן כלואה. ראשית, הורים לילדים חייבים כאמור לעקוב אחר קצב התפתחות השיניים והניבים. אם הילדים מגיעים לגיל הרלוונטי ולא רואים עדיין את השיניים או את הניבים, צריך לבצע צילום.

אצל מבוגרים, התסמינים קשורים בעיקר לכאבים שנגרמים בגלל דלקות ברקמות החניכיים או נזקים לשיניים הסמוכות. כאן מזהים את התסמינים בגלל הכאבים עצמם, בביקורת תקופתית אצל רופא שיניים או במפגש עם שיננית

טיפול בשן כלואה

בדרך כלל עוקרים שן כלואה וזו דרך הטיפול העיקרית. אבל קודם כל עושים צילום, כדי לבדוק את מיקום השן ולברר עד כמה יהיה קל או קשה לעקור אותה. פעמים רבות רופא השיניים ימליץ על צילום סטטוס או על צילום סטטוס מקביליות. לרוב מבצעים עקירה כירורגית עבור שן כלואה, בעיקר אם מדובר על שיני בינה. במקרים אחרים, יכול להיות שניתן יהיה לעקור את השן הכלואה גם בעקירה רגילה.

מכון צילום שיניים שמציע את כל צילומי השיניים יכול לסייע להתמודד עם מצבים לא נעימים של שן כלואה. אם בוחרים נכון את מכון הצילום, ניתן יהיה לקצר את משך הטיפול גם בשיני בינה כלואות. בזכות הצילום המדויק של המכון, הרופא יודע איזו עקירה לבצע וכיצד לפתור את הבעיה לצמיתות.

צרו קשר
Scan the code
דילוג לתוכן